„Oznaczenie ma znaczenie”. Auchan i Banki Żywności zachęcają do niemarnowania jedzenia

Opublikowano: 2020-10-14 17:46:22, w kategorii: Miejsca, sklepy, lokale

15 października rozpocznie się akcja edukacyjna Auchan prowadzona we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności „Oznaczenie ma znaczenie”. Kampania ma uczyć klientów jak odczytywać oznaczenia dotyczące przydatności do spożycia. To kontynuacja kampanii „Nie marnujemy – ratujemy”, w ramach której pełnowartościowe produkty z krótką datą przydatności do spożycia oferowane są z 50% rabatem.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

Aż 53% żywności marnuje się w gospodarstwach domowych, czego powodem często jest niewłaściwa interpretacja przez konsumentów oznaczeń przydatności do spożycia umieszczanych na produktach*. Auchan chce pokazać, że produkt oznaczony symbolem „najlepiej spożyć przed” można zjeść także po wskazanym terminie, ale trzeba sprawdzić jego jakość. Inaczej rzecz ma się w przypadku oznaczenia „należy spożyć do” –  wskazana na opakowaniu data mówi o końcu przydatności produktu do spożycia.

 

Opracowane w ramach kampanii grafiki w intuicyjny sposób ilustrują różnice pomiędzy oznaczeniami – dla określenia najlepiej spożyć przed wybrany został symbol PLAY, natomiast należy spożyć do symbolizuje znak STOP. Do zobrazowania obu oznaczeń wykorzystane zostały zdjęcia produktów spożywczych, tak by dzięki skojarzeniom łatwiej zapadały w pamięć.  

 

- W roku 2019 wprowadziliśmy na przykład promocję -50% na produkty z krótkim terminem ważności. Tylko w ciągu jednego roku obniżyliśmy straty w produktach spożywczych o 30% - mówi Dorota Patejko, dyrektor ds. Komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska. - Nasza najnowsza akcja „Oznaczenie ma znaczenie” to nasz kolejny krok mający na celu ograniczenie marnowania żywności. W ten sposób nie tylko edukujemy, ale przede wszystkim wspieramy w podejmowaniu świadomych  decyzji zakupowych.

 

- Naszą misją jest ratowanie żywności przed zmarnowaniem i przekazywanie jej najbardziej potrzebującym. Inicjatywa „Oznaczenie ma znaczenie”, którą realizujemy z Auchan Retail Polska jest dla nas szczególnie ważna. Mamy nadzieję, że trend less waste będzie w kolejnych latach wzrastał. Aby tak się stało niezbędna jest edukacja klientów. Liczymy, że podjęta wspólnie z siecią Auchan akcja ułatwi konsumentom interpretację oznaczeń i pozwoli uratować wiele produktów spożywczych przed zmarnowaniem - mówi Marek Borowski, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

 

Akcja „Oznaczenie ma znaczenie” potrwa od 15 do 31 października 2020 r.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij